Wonderfulness.

Upp kl fem (5) i lördags, för att jag bor på landet och var tvungen att ta bussen som gick kl 05.50 för att jag inte ville gå till stationen.
Jag hade ställt båda telefonerna på ringning för säkerhets skull, så jag flög upp skapligt förvirrad.
Jag ska väl inte säga att jag glatt studsade iväg, men det var inte jobbigt att ta sig hemifrån för jag såg ju fram emot det så mycket.
Halvvägs in mot stan så kände jag att något var fel, men kunde inte sätta fingret på vad. Efter nån minut så insåg jag att jag hade glömt att sätta på mig en BH... Och sånt händer inte mig, för jag hatar att gå utan BH.
Efter diverse förseningar (det har blivit mer regel än undantag att jag får vänta ett bra tag i Alvesta så fort jag ska nånstans) var jag framme hos Hannah och Niklas, och det var underbart att se dem båda! Jag hann inte vara där så länge dock eftersom tåget var försenat och Erik skulle hämta upp mig på väg hem från jobbet.
Och det var ännu mer underbart att få träffa honom igen kan jag säga. Han ska vara glad för att han fick gå på toa själv, annars satt jag nog som fastklistrad vid honom.
Kort och gott, en mycket, mycket bra helg! Trots förkylning och ögoninflammation. Men det kändes väldigt konstigt att vara där igen, det kändes lite som att vara gäst i sitt eget hem även om ingen av oss ser mig som en gäst direkt. Och även om det faktiskt inte är mitt riktiga hem längre. Jag gav honom nyckeln när jag flyttade, men jag fick tillbaks den nu och det kändes mycket bra.
Och som jag sov under den helgen! Haha, helt galet... Somnade t om framför en film som var rätt bra, mitt på dagen, för att jag verkligen inte kunde hålla mig vaken. Och det händer inte mig. Aptit hade jag med, jag har faktiskt saknat att känna mig hungrig.
När jag hade flyttat sa jag att det skulle dröja minst en månad innan jag hälsade på för att det antagligen skulle vara för jobbigt annars, men jag är verkligen glad att jag åkte tidigare.
Jag har saknat sådana småsaker som att ligga i sängen och diskutera skillnaderna mellan hink, spann och balja.

Hemresan var ju mindre kul dock, åkte 10.34 från lägenheten, och kom hem till mig vid 17. Jag vet inte vad det är med mig och tåg men numera tycks jag inte kunna hålla mig vaken på dem. Och jag HATAR att sova på tåg, när det är massa främlingar omkring mig. Men likväl så vaknade jag med nackspärr eftersom jag somnat med hakan framåt över boken, och såg att jag hade sovit bort en halvtimme.
Det är f.ö en rätt rolig kontrast mellan busschaufförerna i Växjö och Stockholm. Jag gick till bussen lite väl tidigt i Växjö så efter några minuter stannade bussen på hållplatsen mitt emot på väg ut mot Högstorp där den vänder och åker tillbaks, ungefär. Men busschauffören öppnade rutan och frågade om jag inte skulle hoppa på på en gång eftersom det såg så kallt ut, och ja, det var ju faktiskt en förbannat bra idé. Jag gillar verkligen den busschauffören, han är faktiskt den bästa ever. Han är en sån som tittar i spegeln så att alla hunnit sätta sig innan han åker, han t om går ut och hjälper gamla tanter in i bussen och hjälper dem med rullatorn.
Här i stan känns det som att busschaufförerna inte ens tittar på en 50% av gångerna.

Det som känns väldigt bra just nu är att jag hör från olika håll att jag ser väldigt frisk och glad ut. Att jag ser ut att må bra. Det är skönt att höra när man själv inte riktigt vet hur man mår.

Nu ska jag försöka synka lite folk inför ett restaurangbesök i helgen. Och vänta på att WoW-servern går upp. Det har skapats en facebookgrupp för mitt gamla guild (inte Hembränt då, som är mitt "hemmaguild") som jag var med ett bra tag och det är sådan nostalgiiiii! Så jävla underbart och roligt att se på de gamla filmerna.

Kommentarer
Postat av: Vixina

haha, kan se dig sätta dig upp i all förvirring med rufsigt hår och bara: -Huh?!



Ps: Jag går aldrig heller utan bh, fan de far ju all over the place. tacka vet jag när de sitter där de ska och inte är ivägen. :p



Ni har inte funderat på att köra en särborelation? Du och Erik menar jag.. Låter ju som ni hade mått bra av det.

2012-02-01 @ 22:55:03
Postat av: Skallebank

Jag menar det, tycker det är riktigt obekvämt utan bh med.



Det är det vi gör just nu :)

2012-02-02 @ 11:00:52
Postat av: Vixina

Aaaah! på särborelationen där. Det bästa av två världar: leva ensam men få sexet, närheten och sällskapet ändå. Ska bli intressant att se hur det går för jag tror E tycker riktigt mycket om dig. :)

2012-02-03 @ 09:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0