Fånar och fåne

Jag köpte min fån från Comviq mycket för att mobilsurf under ett år ingick och att det stod att Android 2.3 ingick. På de flesta andra ställen stod det inget om mobilsurf och det stod Android 2.2 och efter lite efterforskningar visade det sig att telefoner köpta från vissa ställen helt enkelt inte GÅR att uppgradera.
Och eftersom jag inte kan nånting om sånt (mer än det jag panikläste innan köpet) så ville jag ju ha ett så nytt OS (jag vet inte ens vad det kallas på mobiltelefoner, så jag kallar det för operativsystem helt enkelt...) som möjligt eftersom jag inte orkar krabba med flashning, custom ROMS, bestämma vilken sort man ska ha, riskera att bricka telefonen, haha förlåt jag var tvungen att svänga till det med lite sådana termer... Jag känner mig lite mer modern när jag gör det. Jag vet iallafall att man uppenbarligen KAN pajja hårdvaran om man gör fel (dvs "bricka" telefonen) och eftersom jag är så rädd för tekniska prylar så det tog mig en kvart innan jag vågade ta i såpass mycket så jag kunde öppna baksidan av telefonen och sätta in batteriet, så, ja...
You get the point. Det är säkert inte svårt alls, men jag är verkligen rädd för sånt, så, jag vill inte.
Men när jag fick telefonen så var det Android 2.2 som var inlagt. Jag hade nog varit nöjd med det också, men det stod ju faktiskt att det skulle vara 2.3 så jag mailade Comviq, som sa att jag skulle ta kontakt med tillverkaren. Mailet jag svarade med när jag undrade om det ändå inte var deras ansvar att se till att produktbeskrivningen stämmer har jag inte fått något svar på än, men jag har inte glömt bort det.
Jag trodde jag skulle bli bollad mellan dem, men nu när jag ringde tillverkaren så gick det ändå rätt bra. Han sa att 2.3 inte var officiellt släppt, jag undrade ju såklart vad vi (viktigt att använda ordet "vi" i sådana lägen faktiskt så man inte låter aggressiv tycker jag) gör nu då eftersom jag köpte en telefon som skulle ha 2.3 på och det nu visade sig att produktbeskrivningen var fel och att jag ju inte hade fått vad jag betalat för, så nu skulle han kolla upp med en kollega för han sa att de faktiskt kunde lägga in sånt på "verkstaden" ibland på vissa modeller för 2.3 FINNS ju redan men den är inte utlagd officiell.
Hoppas det går iallafall och att det inte tar för lång tid, men det känns ju ändå som att jag måste bråka lite med Comviq för det är inte ok att sälja saker som inte finns.

Jag känner mig verkligen som ett fån när det gäller allt sånt här, men det har visat sig att jag vet mer än vad jag tror.

En fåne kände jag mig också när telefonen faktiskt ringde och jag fick lite halvpanik för att jag insåg att jag inte vet hur man svarar, haha. Jag såg bara framför mig när Y köpt en ny telefon och hon fick hennes första samtal och hon också insåg att hon inte visste hur man skulle svara.
*telefonen ringer*
- Oh, det ringer! ... men hur svarar man då, det finns ju ingen svaraknapp!?! *klickar runt* Hallå? *paniken stiger och hon fortsätter klicka* S-V-A-R-A *försöker använda röstkommando*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0