Tele2 kan dra åt helvete.

Jag hade ingenting emot dem innan jag skaffade ett internetabonnemang hos dem. Jag hade hört både bra och dåliga saker om dem, men jag hade inte så mycket val om jag inte ville sitta med ett dyrt adslmodem, så jag hakade på dem.
Nu tänker jag bojkotta dem. Jag tänker byta kontantkort också, vill fan inte ge dem en krona utöver abonnemangen jag sitter fast med.

Ibörjan var det ju problem med uppkoppling, det hette att de genomförde uppgraderingar och då kunde ju uppkopplingen vara nere små stunder. Dessa "små" stunder inträffade varje dag mellan 19 och nån gång framåt, ibland gav jag upp vid 23-tiden.
Visst, de kanske genomförde uppgraderingar, det måste man ju göra, men man måste inte göra så att kunderna får lida på det sättet.

Det har varit mer strul, och jag har allt som allt fått två betalningsfria månader, på dessa 4 månader jag haft abonnemanget. De har förutom att stava mitt efternamn helt fel (det var ingen vanlig felstavning, det var alltså ett helt annat namn) på en faktura även skickat en faktura med mitt namn till min mor. Jag har ju fått dem, men det är inte inte proffessionellt på något vis med sådant slarv.

Idag låg det ett inkassobrev som väntade. Jag ringde upp inkasso, som rådde mig att ringa tele2. Det var som jag trodde den första räkningen från 28/4 som spökade. Jag fick nämligen en kombinerad faktura med både startavgift och månadsavgift. Innan jag hann betala den ens så började nätet strula, och jag fick min första betalningsfria månad. Personen på kundservice jag pratade med sade att jag skulle strunta i den första fakturan, att han skulle skicka en ny. Och så gjorde jag. Jag betalade ingen startavgift just då, men tänkte att de skickar väl en faktura om jag måste betala den.
Så nu har jag ett inkassokrav på 1k. De har inte skickat någon påminnelse eller någonting, och jag kan ju inte betala en räkning utan några uppgifter.
Jag har som sagt pratat med tele2 nu, och det finns inga noteringar om överenskommelsen om den första betalningsfria månaden. Med andra ord så ljög personen som tog emot mitt samtal om att han gjorde en anteckning om det. Visst fick jag min betalningsfria månad, men uppenbarligen så spelar det ingen roll om det blir problem, för det är mitt ord mot deras. Sen tycker jag väl iofs att jag haft lite tur, det har aldrig varit något gnäll från deras sida, aldrig varit något tjat för att man ska få kompensation, men när mitt abonnemang är över och det har gått några månader utan att jag får några såna här smällar så kan jag kanske tycka att det är en bra sak.
Men uppenbarligen ska man kräva att få allt på papper nu för tiden.

Jag har vridit och vänt på det hela, och det här beloppet visar på att jag inte alls fick den första månaden gratis då.
Ah jag orkar inte bråka om det faktiskt... på det stora hela är det 150:- mer än vad jag skulle betalat ändå om jag inte hade fått en månad "gratis", så orka...

Därför tycker jag att tele2 kan dra åt helvete.

Edit: Det har fixat sig. Jag blev arg igen, och när jag är arg orkar jag jävligt mycket.. när jag blir arg kan jag också låta förbannat artig. Snackade med en annan person på tele2, han skickar vidare det till deras ekonomiavdelning så att de kan återkalla inkassokravet. Så det den första personen på tele2 sade om att de inte kunde göra något åt det var tydligen skitsnack. Jag ska betala originalsumman + att jag får den där betalningsfria månaden.
Det visade sig att det var en räkning som skickats till min mor istället. Med mitt namn.
Dock så känner jag mig jävligt dum i huvudet nu, glömde säga att jag ville ha vår överenskommelse på papper, haha, jag som precis svurit för mig själv att alltid kräva allt på papper hädanefter.. nåja, får maila dem och säga att de skickar det. Det som skulle vara värre än detta skulle la vara om jag pga tele2's slarv blev sen med inbetalningen till inkasso istället...
Och LOOOOOOOOOOL på deras musik de har i bakgrunden när man får vänta.. han skulle kolla upp det hela med ekonomiavdelningen, så jag var tvungen att sitta och vänta i ca 5 minuter. Det var jättesorglig fiolmusik av dålig kvalitet, det hela kändes så passande.
Och lol på att det i början av samtalet dök upp en automatisk röst som sa nåt i stil med "Vi vill gärna veta dina åsikter om oss så att du kan hjälpa oss att bli bättre. Var god dröj kvar efter samtalet så att vi får ta del av dem". Jag behöver nog inte ens påpeka varför det var så kul.

Jag ska gå och duscha nu. Var helt toksvettig och matt i hela kroppen när jag kom hem från affären, men var tvungen att öppna det där brevet för att jag hade onda aningar, så nu har jag suttit med intorkat svett i kläderna i två timmar. Mindre fräscht.
Det hela är så lustigt också.. jag var lite nöjd i förmiddags, och tänkte att detta är tamefan den första månaden på väldigt länge som jag känner att ekonomin är helt ok. Så pang, en räkning på nästan 900:-. Hejdå gardiner.

Dessutom måste jag ringa min hyresvärd, hyran skulle dragits den 30/6 med autogirot, ringde ju och bekräftade att det hade aktiverats, men ingenting har dragits.. kanske borde få det på papper också. Detta hjälper inte min oro och ångest ett enda jävla skit kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0